Search

Inspirirana prošlošću, stvarana za budućnost- Intervju s Mateom Ribičić, osnivačicom modnog branda MATEE

  • Podijeli na:
Inspirirana prošlošću, stvarana za budućnost- Intervju s Mateom Ribičić, osnivačicom modnog branda MATEE

U svijetu u kojem modna industrija sve više teži brzini, Matea Ribičić, magistra inženjerka tekstilnog i modnog dizajna te osnivačica MATEE creative studija, donosi dašak bezvremenske elegancije i održivosti. Rođena u Makarskoj, Matea je svoju strast prema modi i umjetnosti pretočila u poduzetnički pothvat koji slavi profinjene siluete inspirirane modom 50-ih godina.

U razgovoru za ReStyloh, Matea nam otkriva što je pokreće, kako pronalazi inspiraciju u svakodnevnim trenucima i zašto je održiva moda budućnost dizajna. S posebnim naglaskom na kvalitetu i dugotrajnost materijala, Matea kreira komade koji spajaju funkcionalnost i estetiku, pritom ostajući vjerni klasičnim vrijednostima i vlastitom stvaralaštvu. Otkrijte što ju je inspiriralo za posljednju kolekciju, koji komad smatra svojim „zaštitnim znakom“ i kako se nosi s izazovima koje donosi brza moda.

image-37.png

Matea Ribičić, osnivačica modnog brenda MATEE, i modna dizajnerica, s modelom

Zašto si se odlučila za  modni dizajn?

Moda i umjetnost su bila moja strast još od malena i moj put se nekako razvijao sam od sebe.

Najveći uspjeh?

Najvećim uspjehom smatram to što sam odlučila biti sam svoj gazda i postala poduzetnica, otvorila svoju firmu i nastavila polako ostvarivati svoje snove koliko god teško bilo.

Što te pokreće, gdje pronalaziš inspiraciju?

Ovisno o momentu, ali inspiraciju stvarno mogu pronaći svugdje oko sebe. Ipak moja najveća inspiracije je moda prošlih stoljeća, posebice 50-e godine. Taj period me fascinira svojim bezvremenskim dizajnom i  elegancijom, pažnjom prema detaljima i savršenom ravnotežom između funkcionalnosti i estetike. Pokreće me strast prema stvaranju jednostavnih, ali vizualno privlačnih komada.

Omiljena knjiga?

Najviše volim čitati psihološke knjige. Naravno to ovisi u kojem sam raspoloženju. Nekada se želim samo opustiti i onda volim uzeti neki dobar ljubavni roman, a nekada jednostavno mi treba nešto što će mi pomoći u poslu ili mom osobnom razvoju pa tražim takve naslove.

Omiljeni film?

Nemam omiljeni film. Stvarno volim gledati sve žanrove i to također ovisi o periodu u kojemu se nalazim. Imam dosta dragih filmova, a volim gledati jako komedije, horore, dokumentarce, akcije… ma stvarno sve.

Omiljeni dizajner?

Iako možda zvuči kao kliše, to bi bio Dior i Chanel. Dior mi je najveća inspiracija budući da utjelovljuje bezvremensku eleganciju i sofisticiranost. Njegov New look revolucionirao je modu, i dao ženama ženstvenost svojim siluetama. Upravo je to ono što pokušavam i ja prenijeti u svom dizajnu.

Najdraži trend?

Ne znam mogu li to nazvati trendom, ali ako da onda je to definitivno povratak klasičnim vintage stilovima i kvalitetnim komadima. Volim što se vraćaju ženstveni strukirani krojevi i profinjene siluete i detalji.

image-38.png

Završi misao!

Ne bi nikada mogla bez… kreativnosti to je ono što me pokreće i omogućava mi da kroz dizajn izrazim svoje ideje i emocije.

My uniform is… strukirane haljine, ili bilo što što naglašava lijepo struk.

Ljubav… je srž svega što radim.

Održiva moda… je budućnost dizajna- balans između estetike i odgovornosti prema planeti.

image-39.png

Predstavi nam ukratko svoj brand!

Kada si znala da želiš biti dizajnerica?

Budući da mi je mama umjetnica, još od malih nogu sam s njom stalno nešto izrađivala i slikala, i jednostavno se moj put sam od sebe razvijao. Voljela sam sve što je vezano za umjetnost i ručni rad i znala sam da se želim time baviti u životu.

Koje misli/ inspiracija stoje iza  tvoje zadnje kolekcije?

Moja zadnja kolekcija rađena je za reviju kojoj je tema bila svečana blagdanska odjeća. Inspirirana je idejom bezvremenske elegancija u blagdanskom duhu. Htjela sam spojiti glamur i eleganciju 50ih godina s toplinom tog razdoblja. Kolekcija spaja klasične siluete 50ih godina s modernim elementima i blagdanskim bojama poput crvene i zlatne. Ideja je bila stvoriti komade koji ne samo da odišu svečanošću, već se i prilagođavaju suvremenoj ženi koja želi izgledati profinjeno i samouvjereno.

Koje materijale koristiš?

Koristim materijale koji najbolje naglašavaju eleganciju i strukturu mojih dizajna. Volim raditi s tkaninama koje pružaju sofisticiran izgled, ali su istovremeno udobne i prilagodljive. Pri odabiru materijala fokusiram se na kvalitetu i dugotrajnost, i naravno održive materijale što je i najbitnije.

Gdje pronalaziš inspiraciju inače?

Kao što sam već rekla, moda prošlih razdoblja, posebno 50ih godina, moj je najveći izvor inspiracije. Elegantne siluete tog razdoblja su nešto što je glavna karakteristika mojih kolekcija. Također, inspiriraju me umjetnost, priroda i arhitektura- oblici, boje i teksture često mi služe kao polazišna točna za dizajn.

Koji su najveći izazovi s kojima si se susrela u stvaranju održivih kolekcija?

Najveći izazovi u stvaranju održivih kolekcija su definitivno pronalazak kvalitetnih, ekološki prihvatljivih materijala, koji  su estetski privlačni i funkcionalni. Također, održivost zahtijeva prilagodbu cijelog procesa- od dizajna i proizvodnje do pakiranja i distribucije, što često zahtijeva vrijeme i konstantna ulaganja.

Koji je komad iz kolekcije na koji si najponosnija?

Komad na koji sam najponosnija, i koji je ujedno i moj statement peace je kaput. Moram priznati da je to komad u čijoj izradi najviše uživam. Smatram da su drugačiji, elegantni a ujedno i funkcionalni, što su prepoznali i moji klijenti, jer je kaput definitivno moj najtraženiji odjevni komad.

Što misliš o brzoj modi i kako ona utječe na dizajnere poput tebe?

Brza moda ima veliki utjecaj na industriju, i to negativan, ponajprije za okoliš, pa onda za nas dizajnere koji se fokusiraju na kvalitetu, održivost i unikatnost. Smatram da stavlja preveliki pritisak na dizajnere da prate ubrzan tempo trendova, što može kompromitirati kreativnost i zanat. Mislim da je postao preveliki trend kupovine previše jeftine i nekvalitetne robe koja kratko traje i jako je loša za okoliš, i na žalost je pre dostupna. Ali masa još nije svjesna da nisu dovoljno bogati da kupuju jeftino. Međutim smatram da mi dizajneri trebamo ostati dosljedni sebi i držati se svojih vrijednosti, kvalitete i unikatnosti.

image-40.png

FOTOGRAFIJE: Obscurart

LINKOVI:

https://www.instagram.com/matee_creativestudio/?hl=en

ReStyloh ‎‎

ReStyloh ‎‎