Search

BeyondStyloh - Iza kulisa brenda - Ivana Mićin o modi, karijeri i održivim navikama

  • Podijeli na:
BeyondStyloh - Iza kulisa brenda - Ivana Mićin o modi, karijeri i održivim navikama

Dragi čitatelji, ovomjesečna kolumna posebno me veseli, a razlog tome je što vam donosim intervju s osobom koja je imala presudan utjecaj na moj profesionalni put. Riječ je o Ivani Mićin, retail marketing menadžerici iz adidasa - mojoj prvoj ozbiljnoj klijentici, osobi uz koju sam brusila svoje prve tekstove, naučila sve o event managementu i influencers marketingu. Svojim pristupom, vizijom i radnom etikom oblikovala je mnoge aspekte mog profesionalnog života. Teško je izdvojiti sve zajedničke projekte, ali ako moram birati onda bi to bilo zajedničko putovanje u London na lansiranje Rita Ora by adidas kolekcije koje je završilo plesanjem s Ritom u jednom disko klubu.  Pozivam vas da nastavite čitati i otkrijete više o Ivani, njenoj filozofiji i životnim vrijednostima koje nas podsjećaju na važnost ravnoteže u svim aspektima života

Objasni nam u par rečenica tko je Ivana Mićin?

Mogu li odgovoriti s Radovi su u tijeku? Ako ćemo po nekim uobičajenim “kućicama” Dalmatinka, zadnjih 30 godina s privremenom adresom u Zagrebu, kćerka, sestra, nećakinja, šogorica, prijateljica, kolegica, liderica, kreativka, maslinarka, putnica, istraživačica, jogina, wannabe surferica, boulder penjačica, spisateljica i spasiteljica jadranskih dupina.

image-57.png

 

Kako je izgledao tvoj profesionalni put?

Rekla bih spontano i intuitivno. Kada sam kretala na studij, marketing nije bio tako popularno zanimanje kao što je danas, a zanimalo me sve i svašta posebice novinarstvo, jezici i putovanja. Nakon završenog studija na Filozofskom Fakultetu dobila sam i prvi posao u Korporativnim komunikacijama u Siemensu gdje sam se relativno brzo okušala i u marketingu za mobilne telefone te vođenju odnosa s javnošću za iste za Centralnoistočnu Europu. Shvatila sam da je to područje koje me zabavlja, motivira i u kojem se mogu izraziti te tijekom vremena upisujem poslijediplomski studij Integrirana Marketinška komunikacija na Ekonomskom fakultetu. Nakon Siemensa zapošljavam se u adidasu, gdje sam nakon nekoliko godina u Brand Managementu trenutačno zadužena za Retail Marketing za Jugoistočnu Europu.

image-58.png

 

Koliko ti je moda važna? Kako po tebi izgleda moda budućnosti?

Cijenim modu, ne volim modne brendove, ali volim brending. Da, kontradiktorno na prvu, no u (modnom) brendiranju nalazim kreativu, a ponekad i umjetnost, na kraju krajeva to je i osnova posla koji radim. No rijetke modne brendove cijenim, nosim i plaćam.

Moda je nakon osnovne svrhe pokrivanja tijela zbog zaštite od vanjskih uvjeta bili oni vremenski ili etičko-moralni i jedan poseban način izražavanja. Različito ga ljudi koriste neki više neki manje, nekima je to bitno nekima nije, no i to je poruka. Bila ona tiha ili glasna moda piše povijest. Moda je moćna poruka, osobna, socijalna, društvena, nacionalna, epohalna. Ako malo razmislite ona je prekrasna poveznica između antropologije, psihologije i umjetnosti. I iako sam pobornik jednostavnosti mislim da ju ne treba omalovažavati i opstruirati kao nešto manje bitno i kao nešto što će nas učiniti boljim ljudima ako ju počnemo ignorirati. Što ne znači da se mnogi procesi ne trebaju promijeniti, no smatram da je problem održivosti u modi i njenog utjecaja kao “vruće” teme unutar klimatskih promjena, jedna upravo šira ekonomsko-psihološko-društvena problematika koja nema izvor u tome trebamo li modu voljeti ili ne i rješenje nije u prestanku izražavanja kroz istu. Na kraju veliki modni brendovi ako to razumiju i žele opstati trebaju biti brži pokretač pravih promjena bez greenwashing kratkoročnih prozirnih marketinških trikova. U međuvremenu svaki pojedinac ponaosob može odabrati javno propitivati stanje i doprinijeti na svoj način koji misli da je efektan i njemu izvediv.

Znam da si u adidasu radila nekoliko odličnih projekata ako bi mogla izdvojiti neka dva omiljena – koja bi to bila?

Da, znaš jer si bila u jednom periodu važan sukreator istih. Nakupilo se dosta zanimljivih projekata možda da spomenem nekoliko meni dragih i s utjecajem na lokalnu zajednicu: DRose Tour Zagreb gdje smo uz event za obožavatelje prilikom posjeta tadašnje NBA zvijezde Derrick Rosea Zagrebu renovirali košarkaško igralište na Tuškancu, osnivanje prve Škole trčanja (izvan atletskih klubova) u Hrvatskoj koja i dan danas postoji u obliku adidas Runnersa Zagreb, izgradnja, brendiranje i osnivanje adidas Sports Studia koji se nalazi iznad adidas shopa u Ilici u Zagrebu kao holistički multifunkcionalni jedinstven prostor u ovom dijelu Europe u kojem između ostalog osim što možete pogledati adidas proizvode dostupne u shopu, iste možete i testirati u jednoj od sportskih aktivnosti u ponudi Studia u istoj zgradi. Ako razmišljam šire i više s fokusom na poslovne rezultate, u zadnjih 5 godina sudjelovala sam u otvaranju 40-ak novih ili preuređenih adidas shopova u Jugoistočnoj Europi, a shopovi su jedan od ključnih segmenata modnog brendiranja, oni su taj trenutak istine kad uđete u shop hoćete li osjetiti fizičko prisustvo brenda ili ne te doprinose cjelokupnoj svijesti i sentimentu prema brendu.

Tko je jedna od najzanimljivih žena koje si imala priliku upoznati do sada i zašto baš ona?

Ima jako puno poznatih žena koje su napravile velike stvari i kojima se divim i htjela bih biti kao one. No život su male stvari, skriveni trenutci i ljudi koji su veliki iako ih se ne slavi javno. Zato su najzanimljivije žene u mom životu moja majka i sestra pa moje prijateljice. Možda zato što ih tako dobro poznajem i znam što su sve prošle te razumijem i cijenim njihovu borbu i utjecaj na ljude oko njih uključujući i na mene osobno.

Koliko ti je važan pronalazak vremena za sebe?

Vrijeme za sebe, vrijeme za obitelj i prijatelje važniji su od vremena posvećenog poslu. No nije uvijek jednostavno naći balans posebice ako radiš nešto što voliš i gdje nalaziš motivaciju izvan one čisto ekonomske. Zna me odnijeti, priznajem.

Koje ti je omiljeno putovanje? 

Uf, teško pitanje, bilo ih je puno iako sam uglavnom putovala po Europi. Naravno nije stvar samo u lokaciji već je i do ljudi s kojima si te energiji koja se dogodi ili ne dogodi. Volim Hrvatsku! Znam sad to zvuči kao ona emisija ili neka loša reklama, ali stvarno je tako, obožavam mala sitna putovanja posebice po obali ljeti, u moje omiljeno godišnje doba. Od privatnih putovanja izvan zemlje pamtim kao posebna sva putovanja po omiljenoj mi Italiji i jedan na Azurnu obalu. Kako imam privilegiju često putovati i poslovno po široj regiji, u Ateni sam skoro kao kod kuće, a ponekad produžim put te privatno istražim neko mjesto na kojem sam i tu mogu istaknuti put na Cipar u podijeljenu Nicosiu, vožnju karpatskom rumunjskom ljepoticom Transfagarasan te Pariz i Normandiju za vrijeme Olimpijade 2024.

Imam dugačak popis želja za putovanja, ali ne držim ga se baš. Često uleti nešto neplanirano pa ne znam baš hoću li stići sve u ovom životu.

Omiljena knjiga?

E to je promjenjiva kategorija i ovisi o životnoj fazi kao I filmovi, serije, koncerti, izložbe... No recimo neki izbor iz raznih žanrova: Patanjalijeve Yoga Sutre, Mudrost nesigurnosti Alana Wattsa, Kunderina Nepodnošljiva lakoća postojanja i nešto u trendu The Game Alessandra Baricca.

Omiljeni film? 

Blade Runner (1982), Matrix (svi), Mostovi okruga Madison, Izgubljeni u prijevodu, Okajanje… Od onih povezanih s temom mode volim film Vrag nosi Pradu, a za balans predlažem pogledati Netflixov dokumentarac Buy now!.

Moraš dodati i pitanje o serijama, evo ja ću odmah dodati ovdje jednu od meni cool serija Crno ogledalo.

Omiljeni koncert?

George Michael u Areni, Nick Cave na IN Musicu, Vlada Divljan i Ljetno kino na Parku Orsuli, Josipa Lisac na Tuškancu... Sve umjetnici koji su (ili su bili) povezani sa svemirom kad se umjetnički izražavaju.

Da možeš organizirati večeru s bilo koje četiri osobe na ovom svijetu koje bi to bile? I zašto?

Probala bih odabrati četiri iz moje obitelji i među prijateljima, što ne bi bilo moguće pa bi ih sve pozvala i napravila party.

Možeš li izdvojiti neke svoje top tri održive navike? 

Fleksitarijanstvo (ne jesti meso/ribu svaki dan), hodanje i vježbanje joge, biti dobar prema sebi i drugima. Time, ako mi uspije, napravim već puno. Što se mode konkretno tiče, sukladno navedenom triu imam neki svoj eko-sustav i sve ono što ne nosim, a u super je stanju dajem svojim prijateljicama, sestri i kumčetu. Preostalo odnesem u udrugu Humana Nova koja sve što donesete iskoristi, donira ili prodaje po niskim cijenama za ljude s niskim primanjima te recikliraju u pogonu gdje rade ljudi iz marginaliziranih skupina. Vrijedni su posjeta, a onda dalje svatko neka odluči je li to mjesto koje će im pomoći da čine dobro prema drugima i planeti. 

image-59.png

 

FOTOGRAFIJE: Ustupila Ivana Mićin iz vlastite arhive

 

Marija Margareta Klika

Marija Margareta Klika