Search

Anabel Zanze u Galeriji Kranjčar- Slovoenciklopedijske jedinice između jezika, slike i empatije

  • Podijeli na:
Anabel Zanze u Galeriji Kranjčar- Slovoenciklopedijske jedinice između jezika, slike i empatije

Galerija Kranjčar od 17. listopada do 8. studenoga 2025. predstavlja novu samostalnu izložbu akademske slikarice Anabel Zanze pod nazivom „Slovoenciklopedijske jedinice / Letter Encyclopaedia Entries”. Izložbu kustoski potpisuje Vanja Babić, a za postav je zaslužan Damir Gamulin. Ova izložba predstavlja vrhunac tridesetogodišnjeg istraživanja slikarskog potencijala latiničnog pisma te višegodišnjeg rada s Brailleevim pismom, donoseći duboko inkluzivan i društveno angažiran umjetnički projekt.

Zanze je za ovu prigodu osmislila sedam tekstova u formi enciklopedijskih natuknica koje se, kako ih čitatelj ili slušatelj uranja u njih, pretvaraju u distopičnu, ironično-humornu naraciju. Inspiraciju je pronašla u Orwellovu 1984., propitujući suvremene oblike kontrole, jezika i moći. Njezine „slovojedinice” – Slovokracija, Slovosenat, Slovomanifest i druge – funkcioniraju kao neologizmi novog svijeta u kojem pismo i značenje postaju prostor borbe za humanost.

Izložba ima izraženu inkluzivnu dimenziju: tekstovi su izvedeni u različitim formatima, od ulja na platnu s velikim slovima čitljivima slabovidnima, preko aluminijskih ploča s hrvatskom brajicom, do audio zapisa dostupnih putem QR kodova. Dok Zanze sama čita uvodni tekst izložbe, „Slovoenciklopedijske jedinice” interpretira umjetna inteligencija, čime se dodatno naglašava tema distopijskog otuđenja.

Kustos Vanja Babić u svom tekstu ističe kako Zanze uspijeva „svoje slike-tekstove učiniti poetskima i duboko humanima”, podsjećajući na drevne skriptorije u kojima se bilježio hod ljudske civilizacije. Umjetničina minucioznost i predanost ruci, nasuprot hladnoći digitalnog, čine ovu izložbu svjedočanstvom o moći ljudskog dodira, empatije i strpljenja.

Izložbom „Slovoenciklopedijske jedinice” Anabel Zanze spaja tekst, sliku, zvuk i dodir, i time stvara prostor zajedničkog iskustva umjetnosti, onaj u kojem se brišu granice između videćih i nevidećih, između jezika i emocije, između tišine i značenja.

FOTOGRAFIJE: Galerija Kranjčar

ReStyloh ‎‎

ReStyloh ‎‎